wtorek, 3 lipca 2012

Fish spa w Grecji :)

Opuszczamy bez żalu zatokę Andriami (bo nie ma czego żałować) i obieramy kurs na wyspę Skhiatos. Stoję za sterem  cały dzień. Prowadzić Atenę przy wietrze 5 to prawdziwa frajda.

Płyniemy z prędkością 9 węzłów. Decydujemy się zatrzymać na kąpiel w zatoce Koukomaries. Słyszeliśmy, że plaża tutaj błyszczy się ponieważ zawiera mikę.
Zakładamy płetwy i płyniemy do brzegu. I tu doznajemy szoku. Plaża połyskuje maleńkimi drobinkami, a przybijające fale mienią się w słońcu. Wchodzimy w głąb wyspy aby zobaczyć słodkie jezioro. Kiedy tak sobie maszerujemy (a właściwie podskakujemy na gorącym piachu) nasze stopy zaczynają również błyszczeć. Wszystko się świeci - fale, plaża, droga do jeziora, wokół niego ziemia i oczywiście nasze nogi. Aż dziw, że trawa i rosnące pinie  mają swój zwykły zielony kolor. Chyba Midas tutaj gościł. Wszystko jest tu niezwykłe. Atmosferę psują troszkę licznie rozłożone leżaki i parasole. W końcu płyniemy na łódkę, bo chcemy o ludzkiej porze zawinąć w Skhiatos.
Przeczytaliśmy, że miasto jest mało przyjazne, a w porcie kompletny bajzel i niczego nie można załatwić.
W związku z takimi info. wpływając jesteśmy czujni " jak ważki".
Bez problemu cumujemy (mimo, że nasza łódka jest słusznych rozmiarów) przy samej promenadzie. Na nabrzeżu jest  stanowisko z prądem, do którego się podłączamy. Jak na początek wszystko układa się super. Robimy szybki klar na pokładzie i schodzimy na ląd. Wszędzie są knajpki i sklepy. Wędrujemy po okolicznych uliczkach wśród tłumu ludzi. Jesteśmy zdziwieni na propozycję dobrej ceny za pedicure. Po kilku krokach wszystko się wyjaśnia. Szczęki opadają nam z głośnym hukiem o bruk. Otóż po obu stronach uliczki, za przeszklonymi ścianami rozstawiono kilkanaście akwariów. Przy nich siedzieli ludzie,a małe rybki skubały im stopy!! Ulica podzieliła się na dwie frakcje: osoby uczestniczące "w zabiegu" miały poważne miny, a reszta turlała się ze śmiechu. Nie ma to jak w Grecji trafić na zagłębie fish spa :)
Po obfitej (jak zwykle kolacji) udajemy się na spoczynek. Noc jest bardzo gorąca i parna. Ulewa nad ranem wygania nas z pokładu i zmusza do spania w kabinach.
Lekkie schłodzenie, po burzy, postanawiamy wykorzystać na zwiedzanie miasta. Wbrew przeczytanym info. Skhiatos bardzo nam się spodobało. Wytrwali docierają do starej części miasteczka. Uliczki są tu tak wąskie, że brakuje miejsca nawet dla dwóch osób. W niskich pokłonach przeciskamy się pod gałęziami kwitnących bugenwili. Odnajdujemy tawerny, w których siedzą sami Grecy. Pozdrawiają nas machnięciem ręki. Dochodzimy do najwyższego punktu, z którego mamy widok na całą zatokę. Na wyspie jest pas startowy, który zaczyna i kończy się w morzu. W porcie, na wysokości pasa, nie mogą cumować łodzie żaglowe - samoloty schodzą tu bardzo nisko.
Po powrocie do portu siadamy w knajpce (koniecznie z fifirifi), gdzie ja pełna wrażeń, wysyłam info na swojego bloga...