poniedziałek, 29 października 2012

Gonić świat małymi kroczkami

 Gonić świat możemy samolotem, pociągiem, samochodem, rowerem czy piechotą. Metoda nie ma znaczenia. Nie tylko wielkie wyprawy dają nam możliwość poznawania świata. Małe kroczki są również niezwykle ważne. Byle nie zalec na kanapie i nie ograniczyć ruchu do naciskania przycisków pilota od telewizora.
  Ostatnio mieliśmy przyjemność być na wystawie "Find your way home". Artysta Rafał Wilk jest bardzo ciekawym rozmówcą i niezwykłym obserwatorem świata. Podróże (szczególnie po Bałkanach) są inspiracją dla jego twórczości. Okazało się, że dla artysty podobnie jak dla mnie najważniejsze w poznawaniu świata jest poznanie ludzi i ich codziennych problemów. Nie poznamy smaków i zapachów danego regionu, leżąc przy basenie w luksusowym hotelu. Ja mogę część swoich wrażeń opisać lub sfotografować. Rafał Wilk może przelać swoje odczucia na płótno. Wiele z jego obrazów jest nasycone słonecznymi, ciepłymi barwami, które występują np. na Bałkanach, gdzie ludzie są twardzi, ale dobro gości w ich sercach.
     Polskie klimaty też znalazły swoje miejsce w jego twórczości. Urzekł nas obraz "Piaski" pokazujący postaci stojące w wodzie.
 Przypomniał nam nasze rodzinne, żeglarskie wyprawy na Mazury i zdjęcie naszej córki Ani, która śpiewając, brodzi w Darginie.
 Wieczór spędzony na wystawie był takim "małym kroczkiem" goniącym świat. Dzięki temu, że nie zaległam na kanapie,  poznałam interesujących ludzi i zobaczyłam niezwykle obrazy. Wysiliłam się tak niewiele, a dostałam tak wiele...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz